Translate

Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2013

Σημειώσεις για όσες και όσους θέλουν να κόψουν το τσιγάρο

Έχουν γραφτεί πολλά για το θέμα καί από επιστημονικής πλευράς και από ψυχολογικής.

Τα παρακάτω είναι προσωπικές εμπειρίες για όσες και όσους θέλουν να δοκιμάσουν να κόψουν το κάπνισμα ή άλλα ναρκωτικά.

Σε κάθε περίπτωση συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό πρώτα.

Προσωπικά τα τελευταία χρόνια είμουν «κακός» καπνιστής, που σημαίνει, κάπνιζα όποτε γούσταρα και όχι όταν αγχωνόμουνα κλπ.

Μερικές φορές παλιότερα έπιανα τον εαυτό μου να στρίβει τσιγάρο όταν διάφοροι συγγενείς μου τη «λέγανε» συνήθως για το «καλό» μου -δέ βλέπανε τα χάλια τους καλύτερα.

Τα βήματα για να το κόψω ήταν:
  1. Απομυθοποίηση: Η νικοτίνη ΔΕΝ σου δίνει τίποτα.
  2. Απόφαση: Το έκοψα ΜΑΧΑΙΡΙ χωρίς αυτοκόλλητα, ηλεκτρονικά τσιγάρα κλπ αηδίες.
  3. Επιμονή: Τη πρώτη εβδομάδα, κράταγα ένα στυλό και όποτε μου ερχόταν να καπνίσω μάσαγα μια τσίχλα και έπαιζα με το στυλό για να «παραπλανήσω» το μυαλό μου που είχε συνηθίσει να καπνίζει.
  4. Δοκιμαστικά, μετά από ένα μήνα άναψα ένα πούρο (πούρα κάπνιζα τη περίοδο που αποφάσισα να κόψω το κάπνισμα), και η ΑΠΑΙΣΙΑ γεύση και η ΕΜΕΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ που μου προκάλεσε με έκανε να το σβήσω στο τασάκι επιτόπου.

Όσον αφορά άλλα ναρκωτικά που είναι σαφώς πιο επικίνδυνα για τον ανθρώπινο οργανισμό, τα τέσσερα παραπάνω στάδια είναι καταλυτικά, αλλά χρειάζεται ΣΑΦΩΣ εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό ανάλογα με τη περίπτωση και τον βαθμό εθισμού του ασθενή αλλά και το ποιό ναρκωτικό είναι.

Καλή τύχη σε όσες και όσους δοκιμάσουν με επιτυχία να κόψουν εθιστικές ουσίες που κόβουν χρόνια από τη ζωή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου